Blogger Layouts

Ahad, 17 April 2011

wHy rAmai oRanG x bahagIA Dgn seBuAh keHiDupan???


Assalamualaikum...jmpa ag yea..

nk kongsi sal tjuk kt atas 2...jom2..
banyak sebabkn...knpew ssbuah keluarga 2 xde kebahagiaan..

malas nk ulas2 panjang..

moh kita tengOk, apakah SEBOBnya!!! kt cni ad 9
sebab knpa dan mngapa..

jom2 kita selidik.....

AntaraNya ialah...

(1) KELUARGA - "saya d'sisihkan keluarga selepas menjatuhkan maruah mereka. Tetapi saya tidak bermaksud melukakan hati mereka."

(2) PERIBADI - "saya perlukan kasih sayang daripada ibubapa saya. Namun akhir-akhir ini, mereka tidak perlukan saya lagi."

(3) KERJAYA - "saya bosan dengan kerja saya. Saya selalu dibebankan dengan banyak kerja."

(4) EMOSI - "saya seorang yang sensitif. Tetapi kawan-kawan tidak memahami perasaan saya."

(5) AGAMA/KEROHANIAN - "Keluarga kami tidak pernah solat bersama-sama. Saya teringin sangat memiliki sebuah keluarga yang benar-benar menghayati suruhan Allah s.w.t."

(6) PERKAHWINAN - "saya tidak pernah rasa bahagia sejak hari pertama melangsungkan perkahwinan. Pasangan saya tidak pernah menjaga perasaan saya."

(7) EKONOMI - "kewangan amat penting dalam sesebuah keluarga, Sebagai ketua keluarga, bagaimanakah cara untuk memperbaiki masalah ekonomi keluarga saya?"

(8) SOSIAL - "sebagai seorang ibu, saya amat sayangkan anak saya. Dia selalu balik lewat malam, berkawan dengan samseng dan macam-macam lagi. Saya tidak tahu apa lagi yang harus saya lakukan."

(9) AKADEMIK - "saya amat tertekan dengan ibu saya. Dia memaksa saya untuk belajar bersungguh-sungguh dan merialisasikan hasratnya supaya saya menjadi seorang doktor."



cukup bahayakan !! masalah sbgini plu d selesaikan dengan cara yang baik dan betul..smga mdapat sebuah keluarga yang amat dan damai..


Dan igtlah..

"maka sesungguhnya bersama kesulitan ada kemudahan,
sesungguhya bersama kesulitan ada kemudahan.
maka apabila engkau telah selesai (dari sesuatu urusan), tetaplah bekarja keras (untuk urusan lain), dan hanya kepada Tuhanmulah engkau berharap."



"MENCARI SINAR DI SEBALIK SEBUAH KEHIDUPAN"

"JOM SAMA2 CARI KEDAMAIAN"


Tiada ulasan:

Catat Ulasan